Skip to content

סוגי כלבים קטנים

בסקירה קומית אך מלבבת זו, אנו יוצאים למסע בעולמם המגוון של כלבים קטנים. מהכליסים המפונקים ועד לכדורי הפרווה העזים, נחקור את המוזרויות, האישיות והמאפיינים הייחודיים של עשרה גזעים שונים. התכוננו לצחוק, ללמוד, ואולי אפילו להתאהב בחיות המחמד האלה בגודל חצי ליטר.

1. 'מי הבוס?' – הצ'יוואווה

הצ'יוואווה, הידוע בגודלו הקטן ובגישתו הגדולה, מכונה לעתים קרובות כבוס של עולם הכלבים הקטנים. עם הגוף הקטנטן והאישיות העזה שלהם, הכלבים האלה בגודל חצי ליטר לא מפחדים לקחת אחריות וליידע את כולם מי שולט.

  • גודל קטן, אישיות גדולה

    למרות קומתם הקטנה, לצ'יוואווה יש אישיות גדולה מהחיים. הם אולי קטנטנים, אבל הם מפצים על כך בהתנהגות הנועזת והבטוחה שלהם. אל תתנו לגודלם להטעות אתכם; לכלבים הקטנים האלה יש אישיות גדולה השולטת תשומת לב בכל מקום שהם הולכים.

  • מתחם נפוליאון

    צ'יוואווה מזוהה לעתים קרובות עם תסביך נפוליאון, ולא קשה להבין מדוע. לכלבים הקטנים הללו יש ביטחון שאין להכחישו שגובל ביהירות. הם מסתובבים בראש מורם, לכאורה לא מודעים לגודלם הקטן. הם לא מפחדים לעמוד מול כלבים גדולים יותר ולהביע את הדומיננטיות שלהם, מה שמזכה אותם בתואר הבוס של עולם הכלבים הקטנים.

  • דרישות דמויות דיווה

    אם אתם שוקלים לקנות צ'יוואווה, היו מוכנים לדרישות דמויות הדיווה שלהם. לכלבים אלו אין בעיה להביע את העדפותיהם ומצפים שיתייחסו אליהם כאל מלכות. יש להם כישרון לקבל את דרכם ולא יהססו לזרוק זעם אם הם מרגישים שהצרכים שלהם לא נענים. מדרישה למקום הטוב ביותר על הספה ועד להתעקשות להיסחב כמו תינוק, צ'יוואווה יודעים להשיג את מה שהם רוצים.

1. צ'יוואווה שתלטנית יושבת על מיטת כלב דמוית כס מלכות
1. צ'יוואווה שתלטנית יושבת על מיטת כלב דמוית כס מלכות

2. התחש: 'נמוך לקרקע, גבוה ברוח?'

התחש, הידוע גם בשם כלב הווינר, הוא גזע שמוכיח שהגודל לא משנה כשמדובר באישיות. הניבים קצרי הרגליים וארוך הגוף הללו נמוכים לקרקע, אבל הם בהחלט גבוהים ברוחם. עם המראה הקומי והטבע התוסס שלהם, תחש כבשו את ליבם של אוהבי כלבים רבים.

מבט אחד על תחש ואי אפשר שלא לחייך. צורת גופם הייחודית, עם גב ארוך ורגליים קצרות, מקנה להם מראה מובהק ומשעשע. זה כאילו נוצרו רק במטרה לגרום לאנשים לצחוק. בין אם הם רצים, משחקים או פשוט משתכשכים, מבנה הגוף המקסים שלהם לא מצליח להביא שמחה.

אבל אל תתנו לחיצוניות החמודה שלהם להטעות אתכם; כלבי תחש מלאים באנרגיה וספאנק. למרות גודלם הקטן, יש להם אישיות נועזת וחסרת פחד. הם ידועים בנחישות ובעקשנות שלהם, מה שלפעמים יכול להפוך את האימון לקצת אתגר. אבל טבעם החזק רק מוסיף לקסם שלהם.

כלבי תחש ידועים גם באינסטינקטים הציד שלהם. לכלבים הקטנים והחוננים האלה, שגודלו במקור לצוד גיריות, יש דחף טבעי לחפור ולרדוף. הם ירדוף בהתלהבות אחר כל דבר שמושך את תשומת לבם, בין אם זה סנאי, כדור או אפילו הזנב שלהם.

הטבע הנמרץ שלהם משתרע על האינטראקציה שלהם עם כלבים אחרים. כלבי תחש מפגינים לעתים קרובות תחושת חוצפה במפגש עם כלבים גדולים יותר, ואינם מראים פחד בעמידה מולם. הם אולי לא הכלבים הכי גדולים בפארק, אבל בהחלט יש להם רוח של ענק.

3. Shih Tzu – כלב מתאים לקיסרים או סתם Couch Potato?

השי-צו, עם רעמת השיער היוקרתית וההתנהגות המלכותית שלו, כבר מזמן מזוהה עם מלכות. אבל האם הגזע הזה באמת מתאים לקיסרים, או שהם פשוט תפוחי אדמה מקסימים? ובכן, זה קצת משניהם.

למרות המראה האלגנטי שלהם, Shih Tzus ידועים באופי הנינוח והנינוח שלהם. הם מרוצים לחלוטין כשהם מתרווחים על הספה או מתכרבלים עם בעליהם לערב סרטים נעים. הם שלטו באמנות ההרפיה ויכולים לבלות שעות במצב של שלווה מבורכת.

עם זאת, אל תלך שולל על ידי אהבתם לפנאי; לשי צוס יש גם צד שובב. אולי אין להם את רמות האנרגיה הגבוהות של כמה גזעים אחרים, אבל הם עדיין נהנים ממשחק טוב של אחזור או להשתולל בפארק. גודלם הקטן והתנהגותם העדינה הופכים אותם לבני לוויה נהדרים לילדים, מכיוון שהם סבלניים וסובלניים.

שי צו ידועים גם באופי החיבה שלהם. הם משגשגים על ידידות אנושית ולא אוהבים יותר מאשר להיות לצד בעליהם. לעתים קרובות הם מכונים "כלבי סקוטש" מכיוון שיש להם נטייה להיצמד לאהוביהם בכל עת. אין דומה לנאמנותם ומסירותם.

מאפיין נוסף שמייחד את השי צו הוא המעיל המופלא שלהם. עם שיער ארוך ומשיי שדורש טיפוח קבוע, הם באמת דומים לכדורי מוך קטנים מהלכים. ניתן לעצב את השיער שלהם בדרכים שונות, מהקשר העליון הקלאסי ועד קשתות קטנות וחמודות. אבל היו מוכנים לתחזוקה מסוימת; למראה הזוהר שלהם יש מחיר.

3. שי צו שרוע על כרית קטיפה, נראה מלכותי
3. שי צו שרוע על כרית קטיפה, נראה מלכותי

4. הג'ק ראסל טרייר: האם אתה יכול לעמוד בקצב?

עם האנרגיה חסרת הגבולות ורוח ההרפתקנות שלו, הג'ק ראסל טרייר אינו גזע לבעלי לב חלש. אם אתם שוקלים להוסיף ג'ק ראסל למשפחה שלכם, היו מוכנים לעמוד בקצב רמות הפעילות הגבוהות והאופי השובב שלהם.

  • 1. צרור אנרגיה:

    ג'ק ראסל ידוע באנרגיה האינסופית שלהם לכאורה. הם תמיד בדרכים, מוכנים לצאת לכל הרפתקה שתקרה בדרכם. בין אם זה לרדוף אחרי סנאים בפארק או לשחק משחק אחזור, יש להם רצון שלא יודע שובע לפעילות גופנית. אם אתה אדם פעיל, הג'ק ראסל טרייר יהיה בן לוויה המושלם שלך לטיולים ארוכים או ריצות.

  • 2. אינטליגנטי ועצמאי:

    בנוסף לאנרגיה שלהם, לג'ק ראסל יש אופי אינטליגנטי ועצמאי. הם לומדים מהר ומשגשגים על גירוי נפשי. גזע זה דורש אימון קבוע ואתגרים נפשיים כדי למנוע שעמום. הם ידועים בכישורי פתרון הבעיות שלהם ויכולים להיות ערמומיים למדי בכל הנוגע להשגת מה שהם רוצים. היו מוכנים להתחכמות שלהם וליכולת שלהם להערים עליך לפעמים.

  • 3. חסר פחד והרפתקני:

    פחד היא לא מילה באוצר המילים של ג'ק ראסל. לכלבים הקטנים האלה יש לב של אריה והם תמיד מוכנים להתמודד עם כל אתגר. הם ידועים בחוסר הפחד שלהם בכל מה שקשור להתעמת עם בעלי חיים גדולים יותר או לחקור טריטוריות לא מוכרות. זה יכול להיות גם מרשים וגם מורט עצבים עבור בעליהם. רוח ההרפתקנות שלהם הופכת אותם למועמדים מצוינים לאילוף זריזות או ספורט כלבים אחר שיכול לתעל את האנרגיה והאינטליגנציה שלהם.

5. יורקשייר טרייר: 'קטנטן אבל אדיר?'

למרות גודלם הקטן, יורקשייר טרייר תופס אגרוף מבחינת אישיות וגישה. הכלבים האלה בגודל ליטר אולי קטנים, אבל הם בהחלט לא נותנים לזה לעכב אותם. זו הסיבה שהיורקשייר טרייר מכונה לעתים קרובות "זעיר אך אדיר".

בראש ובראשונה, הביטחון העצמי שלהם הוא ללא תחרות. יורקשייר טרייר אין מושג שהם כלבים קטנים; יש להם ביטחון עצמי של דני גדול! הם מסתובבים בראש מורם, מדיפים אווירה של ביטחון עצמי שקשה להתעלם ממנה. אל תתפלאו אם היורקשייר טרייר שלכם חושב שהם שליט הבית, ללא קשר לגודלם.

סיבה נוספת למוניטין ה"אדיר" שלהם היא האופי הנמרץ שלהם. יורקי ידועים בספאנק ובעצבנות שלהם. הם לא מפחדים להשמיע את דעותיהם וינבחו על כל דבר שימצאו חשוד או ראוי לתשומת לבם. אל תלך שולל על ידי קומתם הזעיר; לכלבים הקטנים האלה יש אישיות גדולה והם לא מפחדים להשמיע את עצמם.

יורקשייר טרייר הם גם אינטליגנטים להפליא. גודלם הקטן הופך אותם לזריזים ומהירים על רגליהם, ומאפשר להם להצטיין באימוני זריזות. הם לומדים במהירות וקולטים בקלות פקודות וטריקים. האינטליגנציה שלהם, בשילוב עם הנחישות שלהם, הופכת אותם לכוח שצריך להתחשב בו.

למרות האישיות האדירה שלהם, יורקשייר טרייר הם גם בני לוויה מלאי חיבה ואוהבים. אולי יש להם צד נלהב, אבל הם גם נאמנים ומסורים לבעליהם. הם לא אוהבים יותר מאשר להתכרבל על הברכיים שלך או להתכרבל לידך על הספה.

5. יורקשייר טרייר נושא מקל כפול מגודלו
5. יורקשייר טרייר נושא מקל כפול מגודלו

6. פאגס: הליצנים של עולם הכלבים

פאגים, עם הפנים המקומטים וההבעות הקומיות שלהם, הם ללא ספק הליצנים של עולם הכלבים. לצרורות השמחה הקטנים האלה יש כישרון לגרום לכל מי שסביבם לפרוץ בצחוק.

הנה הסיבה שפאגים הם הבדרנים האולטימטיביים:

בראש ובראשונה, המראה שלהם מספיק כדי להעלות חיוך על פניו של כל אחד. פשוט אי אפשר לעמוד בפני השילוב המקסים של הפרצופים המעוכים שלהם, העיניים הבולטות והזנבות המתולתלים שלהם. יש להם דרך להסתובב שהיא גם חביבה וגם מצחיקה. זה כמעט כאילו הם נועדו להצחיק אותנו.

אבל זה לא רק המראה שלהם שמצחיק כל כך פאגים. האופי השובב והשובב שלהם מוסיף לקסם הקומי שלהם. פאגים ידועים בתעלולים דמויי הליצן שלהם וביכולתם להפוך את המצבים הכי ארציים למקור שעשוע. בין אם זה לרדוף אחרי הזנב של עצמם, להתגלגל על הגב או להיכנס לקרבות היאבקות שובבה עם כלבים אחרים, פאגים תמיד יודעים איך לשעשע אותנו.

גם קולות הנחירות והנחירות שלהם הם מקור לשעשוע אינסופי. פאגים ידועים לשמצה בדפוסי הנשימה הייחודיים שלהם, אשר לעיתים קרובות מביאים לסימפוניה של נחירות ונחרות. אי אפשר שלא לצחקק כשאתה שומע את הכלבים הקטנים האלה משמיעים את הרעשים המצחיקים שלהם בזמן שהם עוברים את היום שלהם.

יתר על כן, לפאג'ים יש יכולת מדהימה להפוך את עצמם למרכז תשומת הלב. הם מצליחים להיות חיי המסיבה ויעשו הכל כדי להצחיק אנשים. בין אם זה לקפוץ על הרהיטים, לגנוב גרביים או לתת לך את המבט הפוגי שאי אפשר לעמוד בפניו, הם יודעים איך למשוך את תשומת הלב שלך ולגרום לך לפרוץ בצחוק.

7. בולדוג צרפתי: יותר מסתם פרצוף יפה?

בולדוג צרפתי, עם הפנים המרוסקות והמקסימות שלהם ואוזניים דמויות עטלף, זוכים לעתים קרובות להערצה על המראה המדהים שלהם. אבל אל תלך שולל בקסמם; הכלבים הקטנים האלה הם יותר מסתם פנים יפות. הנה הסיבה שבולדוגים צרפתיים הם שילוב מענג של יופי ואישיות:

קודם כל, לבולדוג צרפתי יש אישיות ייחודית ומשונה שמבדילה אותם מגזעים אחרים. הם ידועים באופיים השובב והחיבה שלהם, תמיד להוטים להרעיף על בעליהם אהבה ותשומת לב. בין אם זה להתכרבל על הספה או לעקוב אחריך ברחבי הבית, בולדוגים צרפתיים הם בני לוויה נאמנים שלעולם אינם מצליחים להביא שמחה למשפחותיהם.

בנוסף לאופי האוהב שלהם, בולדוג צרפתי הם גם אינטליגנטים להפליא. הם לומדים מהר וניתן לאמן אותם בקלות, מה שהופך אותם לחיות מחמד אידיאליות למי שרוצה בן לוויה מתנהג היטב. האינטליגנציה שלהם פירושה גם שהם תמיד מוכנים לאתגר, בין אם זה פתרון חידות או לימוד טריקים חדשים.

יתר על כן, לבולדוג צרפתי יש צד שובב שמוסיף לקסם שלהם. יש להם כישרון להגיע למצבים משעשעים, בין אם זה גניבת גרביים או משחק מחבואים עם הצעצועים שלהם. התעלולים המשובבים שלהם מובטחים יבטיחו אותך וצחוק.

למרות גודלם הקטן, לבולדוג צרפתי יש אישיות גדולה. הם בטוחים וחסרי פחד, לעולם אינם נסוגים מהרפתקה חדשה. בין אם זה טיול לפארק או טיול ביער, בולדוגים צרפתיים תמיד מוכנים לקצת כיף והתרגשות.

7. בולדוג צרפתי עם עניבת פרפר ומשקפיים
7. בולדוג צרפתי עם עניבת פרפר ומשקפיים

8. Bichon Frise: צרור אנרגיה באריזה קטנה

ה-Bichon Frise אולי קטן בגודלו, אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם – הם צרור אנרגיה שמחכה להתפוצץ. כדורי השמחה הקטנים והרכים האלה תמיד בדרכים, מוכנים לשחק ולחקור.

אחד הדברים שהופכים את Bichon Frises לכל כך אנרגטיים הוא האופי המשחקי שלהם. הם לא אוהבים יותר מאשר לרדוף אחרי צעצועים, להתרוצץ בבית ולעסוק במשחקים אינטראקטיביים עם בעליהם. האנרגיה חסרת הגבולות שלהם מדבקת, ואי אפשר שלא להצטרף לכיף.

בנוסף לשובבות שלהם, Bichon Frises ידועים בזריזות ובאתלטיות שלהם. הם מצטיינים בפעילויות כמו קורסי זריזות ואימוני צייתנות, כאשר האנרגיה וההתלהבות שלהם זורחת. הכלבים הקטנים האלה תמיד עומדים בפני אתגר, וכישורי הזריזות שלהם ישאירו אותך ביראת כבוד.

למרות רמות האנרגיה הגבוהות שלהם, ל-Bichon Frises יש גם צד עדין ומלא חיבה. הם אוהבים להיות ליד בני לוויתם האנושיים ומשגשגים על תשומת לב וחיבה. בין אם זה להתכרבל על הספה או לשחק אחזור בחצר האחורית, Bichon Frises הכי שמח כשהם לצידך.

חשוב לציין שרמות האנרגיה שלהם דורשות פעילות גופנית סדירה וגירוי נפשי. טיולים יומיומיים, זמן משחק וצעצועים אינטראקטיביים חיוניים כדי לשמור אותם מאושרים ולמנוע כל התנהגויות הרסניות. עם זאת, גודלם הקטן הופך אותם למתאימים למגורים בדירה, כל עוד הם מקבלים את מנת הפעילות הגופנית היומית שלהם.

למידע מורחב בתחום של סוגי כלבים קטנים נא להעיף מבט ב- homesuitedog.co.il

9. הפומרניאן: 'כלב גדול תקוע בגוף של כלב קטן?'

כשזה מגיע לפומרניאן, קל לתהות אם היה איזשהו ערבוב במפעל הכלבלבים. הגזע הקטן הזה עמוס באישיות גדולה שלעתים קרובות משאיר אנשים מגרדים את ראשם בפליאה. זה כאילו כלב גדול יותר נלכד בגוף זעיר ורך!

למרות גודלם הקטן, לפומרניאנים יש גישה גדולה מהחיים. הם מסתובבים בביטחון, כאילו הם הבעלים של העולם. הטבע הנועז וחסר הפחד שלהם הוא באמת מדהים, והם אף פעם לא נותנים לקומתם הקטנה לעכב אותם מכלום.

אחד הדברים שתורמים ליחס הכלב הגדול של הפומרניאן הוא האינטליגנציה שלהם. כדורי הפרווה הקטנים האלה לומדים חכמים ומהירים להפליא. הם קולטים טריקים ופקודות בקלות, ולעתים קרובות מפתיעים את בעליהם ביכולתם להבין משימות מורכבות. זה כמו שכלב גאון לכוד באריזה בגודל חצי ליטר.

סיבה נוספת לכך שהפומרנים נראים כמו כלבים גדולים בגוף קטן היא האופי המגן שלהם. הם נאמנים בחירוף נפש לבעליהם וינבחו ויתריעו בכל סימן קל של סכנה. הם אולי קטנים, אבל אסור להתעסק איתם. האינסטינקטים ההגנה שלהם הופכים אותם לכלבי שמירה מצוינים, שומרים מקרוב על הסביבה שלהם ומודיעים לך אם משהו נראה לא במקום.

אבל אל תתנו לאישיות הגדולה מהחיים שלהם להטעות אתכם – פומרנים הם גם אוהבים ומלאי חיבה להפליא. הם משתוקקים לתשומת לב ומשגשגים בהיותם מרכז עולמו של בעליהם. בין אם זה להתכרבל על הספה או לעקוב אחריך ברחבי הבית, הם תמיד שם, מוכנים להרעיף עליך אהבה וחיבה.

9. פומרניאן נובח על דני גדול
9. פומרניאן נובח על דני גדול

10. The Cavalier King Charles Spaniel: A Royal Delight

Cavalier King Charles Spaniel הוא באמת תענוג מלכותי. עם המראה האלגנטי וההתנהגות החיננית שלהם, הם משדרים אווירה של מלכותיות שקשה לעמוד בפניה. לכלבים הקטנים הללו יש היסטוריה עשירה, החל מהקשר שלהם עם המלוכה הבריטית. אין זה פלא שהם נושאים את עצמם בכזו נוחות ותחכום.

אחד הדברים הראשונים שתבחין ב-Cavalier King Charles Spaniel הוא המעיל היפה והמשי שלהם. זה כמו להעביר את האצבעות דרך ענן של רכות. אוזניהם הארוכות והזורמות ועיניהם האקספרסיביות רק מוסיפים לקסם שלהם. יש להם אלגנטיות טבעית שמבדילה אותם מגזעי כלבים קטנים אחרים.

אבל לא רק המראה שלהם עושה אותם מלכותיים. פרשים ידועים באופי העדין והחיבה שלהם. הם כלבי ברכיים אמיתיים, תמיד מוכנים להתכרבל לידך ולהרעיף עליך אהבה. הטמפרמנט המתוק והידידותי שלהם הופך אותם לחיות מחמד משפחתיות מצוינות, שכן הם מסתדרים היטב עם ילדים וחיות אחרות.

לקאבליירים יש גם צד שובב, שתמיד תענוג לחזות בו. הם נהנים ממשחק טוב של אחזור או להשתולל בפארק. אבל הם מרוצים באותה מידה להתכרבל על הספה וליהנות מערב שקט עם בעליהם. הם ניתנים להסתגלות ויכולים לשגשג בסביבות פעילות ורגועה כאחד.

אחת התכונות החביבות ביותר של הקאבלייר קינג צ'ארלס ספנייל היא נאמנותם הבלתי מעורערת. הם יוצרים קשרים חזקים עם בעליהם וילכו אחריהם כמו צל. הם הכי מאושרים כשהם לצידך, ולמסירותם אין גבול.

מהצ'יוואווה בעל החשיבות העצמית ועד הביצ'ון פריז ההומה, כל גזע של כלבים קטן מביא את הקסם, הקומדיה והאופי שלו לממלכת הכלבים. בין אם אתה חובב כלבים ובין אם לא, אי אפשר להכחיש את הבידור, הצחוק והאהבה שהחבר'ה הקטנים האלה מביאים לחיינו. אז, בפעם הבאה שתזהה כלב קטן, אל תזלזל בו – הם עשויים פשוט להפתיע אותך!